Barcelona Clàssica: El millor de la setmana: dues estrelles per un mateix piano

diumenge, 20 de novembre del 2016

El millor de la setmana: dues estrelles per un mateix piano

Palau de la Música  Foto: Matteo Vecchi
El piano és el gran protagonista de la setmana musical a Barcelona, ​​davant la visita de dues grans celebritats internacionals que actuen com a solistes al Palau de la Música: Sir András Schiff (dimecres 23) i Daniel Barenboim (dijous 24).

Però, més enllà de tots dos concerts, l'agenda està plena d'activitat, amb una àmplia oferta de música gratuïta. Aquests dies, destaca especialment la programació dels centres cívics de la ciutat, amb una desena d'esdeveniments, i dels conservatoris, amb recitals d'accés lliure al Conservatori Municipal (dilluns 21 i dijous 24) i al Conservatori del Liceu (dijous 24 i divendres 25). El Festival Ars Longa, el Cor de la Catedral i la jornada de portes obertes del Palau de la Música completen l'oferta d'esdeveniments d'accés lliure.

El nostre repàs al millor de la setmana intenta combinar els diferents gèneres i formats, incloent-hi tant concerts programats per al circuit professional com d'altres de caràcter més didàctic o institucional, passant pels centres cívics. Aquesta és la nostra selecció per a la setmana del 21 al 27 de novembre.

Dilluns, 21 de novembre: El baríton tunisià Haythem Hadhiri i el pianista català Robert Bonet ofereixen el recital d'òpera Tornat. Al programa figuren fragments cèlebres d'òperes, com Le nozze di Figaro, Il barbiere di Siviglia o La Traviata. Els beneficis es destinen a l'associació Salut Mental Catalunya, una aliança de prop de 100 entitats per ajudar a la inclusió de persones amb problemes de salut mental. (Basílica de Santa Maria del Pi, 20.30 hores. Entrades: 17 €)

Dimarts, 22 de novembre: De l'òpera més clàssica passem a un experiment operístic amb Sequenza o la desestructuració d'una diva, un esdeveniment protagonitzat per la soprano Marta Fiol i dirigit per Joan Maria Segura dins el cicle “Òpera Glam”. Es tracta d'un format diferent, que promou la proximitat entre públic i intèrpret, en un espai poc habitual: un antic magatzem tèxtil de l'Eixample. El repertori es basa en grans compositors de la història que, en algun moment, van decidir també escriure per a escenaris i gèneres alternatius, com el cabaret o el cafè concert. (Teatre Eòlia, 20.30 hores. Entrades: des de 12 €)

Dimecres, 23 de novembre:
Sir András Schiff, l'intèrpret d'origen hongarès convertit en cavaller britànic gràcies al piano, ofereix el seu recital anual a Barcelona, ​​dins el cicle Palau100, dedicat a les celebritats mundials de la música clàssica. Aquest cop, Schiff proposa comparar les últimes sonates que van escriure al final de la seva vida quatre grans compositors vienesos: Mozart, Haydn, Beethoven i Schubert. (Palau de la Música, 20.30 hores. Entrades: 15-60 €)

Dijous, 24 de novembre: En menys de 24 hores, al Palau de la Música torna a acollir a un altre tità del piano. En aquest cas és Daniel Barenboim (sobren presentacions), qui actua en el marc el cicle BCNClàssics com a solista, amb un repertori de Schubert, Chopin i Liszt (20 hores; 30-85 €). Per si algú vol una alternativa al piano, li suggerim un viatge a la polifonia del segle XVI a Barcelona de la mà de La Companyia Musical, dins de la programació del Festival Ars Longa. El concert va precedit d'una conferència sobre els manuscrits polifònics a càrrec d'Emili Ros-Fàbregas. (Biblioteca de Catalunya. Conferència: 19 hores. Concert: 20.15 hores. Entrada lliure. Aportacions voluntàries per al concert a partir de 10 euros).

Divendres, 25 de novembre
: Els Amics de la Òpera de Sabadell posen en escena Goyescas, l'obra que Enric Granados va estrenar a Nova York el 1916, pocs dies abans de la seva mort, víctima del naufragi del vaixell en què viatjava. Va ser la primera òpera cantada en espanyol en tota la història del MET. A Sabadell es podrà veure el divendres 25 i el diumenge 27, amb un repartiment encapçalat per la soprano Marta Mathéu, amb Rubén Gimeno com a director musical i la interpretació de l'Orquestra Simfònica del Vallès i el Cor Amics de l'Òpera de Sabadell. (Teatre La Faràndula. Divendres 25: 21 hores. Diumenge 27: 18 hores. Entrades: 15-54 €)

Dissabte, 26 de novembre: L'Orquestra Barroca Catalana obre la seva temporada de  programació pròpia, el projecte estrella de la formació per als mesos vinents. En el repertori destaca la celebèrrima Les quatre estacions de Vivaldi, però els que prefereixin alguna cosa una mica menys popular tenen tota una primera part amb obres de Porsile, Caldara i Ragazzi. (Església de Sant Felip Neri, 20.30 hores. Entrada: 15 €)

Diumenge, 27 de novembre: El Palau de la Música Catalana celebra una jornada de portes obertes de 10 a 15 hores, perquè tots els ciutadans puguin gaudir de l'edifici modernista. Així mateix, hi haurà música: s'han organitzat tallers de cant coral gratuïts, a càrrec models directors de l'Escola Coral de l'Orfeó Català. Els participants tindran l'oportunitat de cantar a la Sala de Concerts a petites exhibicions distribuïdes al llarg de tot el matí, ia les que estaran recolzats per membres dels cors de l'Orfeó Català.

Per cert, que qui vulgui arrodonir la jornada amb cant coral, dos dels millors cors actuen diumenge a la tarda: Lieder Camera, a les 19 hores, al mateix Palau de la Música, amb un programa de cantates de J.S. Bach i amb la direcció de Massimo Spadano (entrada: 30€), i el Cor de Cambra Francesc Valls de la Catedral de Barcelona, ​​a les 20 hores, amb una nova edició dels Vespres Polifònics (entrada gratuïta).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada