Barcelona Clàssica: Sara Blanch, soprano: “Sempre s’ha de continuar estudiant”

dilluns, 27 de febrer del 2017

Sara Blanch, soprano: “Sempre s’ha de continuar estudiant”

La soprano Sara Blanch debuta al Liceu
Els dies 1 i 4 de març el Gran Teatre del Liceu acull, en versió concert, l’òpera Thaïs. El gran repartiment de l’obra, amb Plácido Domingo al capdavant i altres noms il·lustres com ara Nino Machaidze i Celso Albelo també presents, ha acaparat els titulars del mitjans de comunicació.

Aquest protagonisme de grans veus molt consolidades ha fet que passi una mica més desapercebut el debut al teatre barcelonès d’una cantant catalana: Sara Blanch.

La jove soprano es va donar a conèixer al Concurs Viñas 2016, quan va aconseguir el quart premi oficial i la gran majoria de premis especials i extraordinaris, inclòs el Premi del Públic. Ara, un any després d’aquell moment, Sara es prepara per complir el somni de cantar al Gran Teatre i ens explica com ha canviat la seva vida durant l’últim any.



Barcelona Clàssica: Com et sents davant el teu debut al Gran Teatre del Liceu?
Sara Blanch: Molt contenta i emocionada. Quan el primer dia d’assaig vaig entrar i vaig veure que allà hi eren Plácido Domingo, Nino Machaidze, Celso Albelo i tota l’orquestra, vaig sentir molta emoció. Però per cantar tot aquest sentiment s’ha de tenir ben controlat i així espero que sigui.

B.C. Ja has parlat amb Plácido Domingo? Què t’ha dit?
S.B. El meu rol és Crobyle, una de les esclaves que vesteixen Athanaël, el personatge de Plácido Domingo.  Fins ara no hem parlat de res concret. Tampoc de res de la veu. Però ja només poder cantar aquest paper amb ell és una passada.

B.C. Ara fa un any des de la teva experiència al Concurs Viñas, on et vas donar a conèixer. Quin balanç fas del viscut fins ara?
S.B. És un balanç molt positiu. Durant aquest any han arribat coses molt bones. He pogut actuar a molts teatres a Espanya, el que suposa molt treball i també molt de coneixement. Per exemple, aquesta setmana, a més de fer Thaïs a Barcelona, viatjo a Madrid pels assajos de Château Margaux i La Viejecita al Teatro de la Zarzuela, un programa doble de sarsuela còmica que dirigeix Lluís Pasqual.

Actuació de Sara Blanch
al Concurs Viñas 2016
B.C. T’han arribat coses també de l’estranger?
S.B. Si, però estan pendents de definir-se. 

B.C. Enguany, el baríton Carles Pachón ha viscut al Concurs Viñas 2017 una experiència semblant a la teva: es va presentar essent pràcticament un desconegut i va acabar esdeveniment el guanyador “oficiós”, amb una gran quantitat de premis. Què li recomanaries per afrontar el que li vindrà a sobre durant els propers mesos?
S.B. Aquesta experiència s’ha de viure en primera persona per a entendre-ho. S’ha d’aprendre a gestionar moltes coses que venen de cop: molta feina, moltes persones que et diuen coses, moltes propostes... Tot s’ha d’anar posant al seu lloc poc a poc. Però penso que en Carles és una persona molt intel·ligent i ho sabrà fer bé.

B.C. Tu com has aconseguit això de tenir-ho tot controlat? Tens temps de continuar estudiant amb la teva agenda actual?
S.B. Sempre s’ha de seguir estudiant. Jo continuo amb les classes de cant i segueixo buscant repertori. És cert que, si treballes amb intensitat, la ment s’accelera i pot arribar un punt de descontrol. Per compensar això, jo intento fer meditació i trobar moments de calma. 

B.C. Tens pressa a que arribin els primers papers?
S.B. Si i no. De moment, el que estic fent m’està molt bé, però vull fer més rols i, especialment, rols principals.

B.C. Per exemple?
S.B. Un que em va molt bé i que he estat fent fa poc és la Norina, de Don Pasquale. Em trobo molt còmoda amb ella. També m’agradaria la Luzia de Lammermoor de Donizetti.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada