Barcelona Clàssica: El millor de la setmana (27 de febrer-5 de març): la bona música també pot ser barata (i fins i tot gratuïta)

diumenge, 26 de febrer del 2017

El millor de la setmana (27 de febrer-5 de març): la bona música també pot ser barata (i fins i tot gratuïta)

El Gran Teatre del Liceu estrena Thaïs  Foto: A. Bofill
Qui digui que la música clàssica és cara hauria repensar aquesta opinió en llegir aquest article. Com cada setmana, hem revisat a consciència la nostra agenda per seleccionar un concert diari. Triem aquell que ens sembla més interessant per la qualitat dels intèrprets i no ens fixem massa en el preu: això ho deixem per a la nostra agenda de clàssica low- cost, que recopila tots els concerts amb entrades per sota dels 12 euros.

Doncs bé; tres de les nostres set propostes "top" tenen l'entrada gratuïta. I ens han quedat fora de la selecció, per raó del format (només destaquem un esdeveniment al dia) altres propostes tan interessants com la nova edició de les Misses Polifòniques de Barcelona Ars in Nova o l'actuació dels solistes del Cor Vivaldi a la Casa Bartomeu (en aquest cas, l'accés és lliure, però es demana una aportació mínima de 7 euros per al manteniment de les instal·lacions).


Aquest tipus de concerts fan que el preu mitjà d'un concert de música clàssica, a Barcelona, ​​sigui relativament baix, entre els 12 i els 30 euros, segons els nostres càlculs (basats en les dades del 2016). I la forquilla podria ser fins i tot menor, si no fos per l'efecte de concerts "estrella", com el que tenim aquesta setmana al Liceu amb Plácido Domingo i Thaïs (a 270 euros la localitat a la zona més cara).

Així que, definitivament, la bona música no només no és cara, sinó que a més ens pot alegrar cada dia de la setmana, de dilluns a diumenge.

Dilluns, 27 de febrer: Els alumnes del Conservatori Municipal de Música de Barcelona ofereixen tots els dilluns a les 8.15 hores de la tarda un breu concert de 50 minuts d'accés gratuït. Aquesta setmana, el Cor de Noies del centre interpreta el Rèquiem de Gabriel Fauré, amb Elena Laguna i Bea López com a solistes i la direcció de Carles-Josep Comalada. Com a prèvia, la soprano Natàlia Sánchez oferirà una obra de Schubert amb acompanyament de piano i clarinet. (CMMB; 20. 15 hores. Entrada gratuïta)

Dimarts, 28 de febrer: El Palau de la Música Catalana rep per primera vegada al Quartet Zehetmair, liderat pel seu fundador, el violinista i director austríac Thomas Zehetmair. La formació està situada entre els millors quartets de corda del món. Al programa, proposen combinar música clàssica i música contemporània -la seva gran especialitat-, amb obres de Joseph Haydn i Paul Hindemith. (Palau de la Música Catalana; 20.30 hores. Entrada: 30 €)

Dimecres, 1 de març: El Gran Teatre del Liceu estrena Thaïs, una de les grans òperes de Jules Massenet. Malgrat el format -es presenta en versió concert-, augurem un enorme èxit de públic donat l'estirada de Plácido Domingo, que interpreta el monjo Athanaël. El repartiment es completa amb altres noms il·lustres, com la soprano Nino Machaidze (en l'exigent paper de Thaïs), el tenor Celso Albelo i el jove valor Sara Blanch, que va emergir en el Concurs Viñas del 2016. (Gran Teatre del Liceu. Funcions : 1 de març (estrena) i 4 de març; 20.00 hores. Entrada: 12-245€)

Dijous, 2 de març: El Concurs Internacional de Música Maria Canals comença a escalfar motors aquesta setmana, amb diversos actes del programa d'activitats OFF-Concurs, dirigit al públic general. Entre ells, destaca l'actuació del pianista sirià-palestí Aeham Ahmad, conegut pels seus vídeos a Youtube tocant el piano entre les ruïnes dels carrers de Damasc. Ahmad, refugiat ara a Alemanya, visita Barcelona per oferir un concert a l'aire lliure a favor de la pau i de la música com a llenguatge universal, en col·laboració amb el Concurs Maria Canals i l'Associació Catalana per la Pau. (Plaça Reial, 11.00 hores. Activitat gratuïta)

Divendres, 3 de març: Ja resulten poc habituals els projectes que interrelacionen dansa i música clàssica, però el que L'Auditori presenta en la seva nova producció per al cicle Escenes, música en moviment, dedicat precisament a aquest interessant repte, resulta realment peculiar. Com es pot fer un projecte de dansa contemporània amb música antiga? La resposta, a càrrec la Companyia Antonio Ruz i la formació musical Accademia del Piacere, en una "fantasia escènica" inspirada en la moda espanyola a la França del segle XVIII. (L'Auditori; 20.30 hores. Entrada: 28 €)

Dissabte, 4 de març: L'OBC dedica el cap de setmana a Bruckner, amb la interpretació de la 7ª Simfonia sota la direcció de Salvador Mas (L'Auditori. Dissabte 4: 19.00 hores. Diumenge 5: 11.00 hores. Entrada: 10- 56 €). No obstant això, ja que parlem de concerts gratuïts, cal destacar l'estrena del cicle Born de cançons, amb l'actuació del grup Sommeliers, format per cinc noies que fusionen la música clàssica amb el jazz. El concert suposa també la presentació del seu nou primer disc. (El Born CCM; 20 hores. Entrada gratuïta)

Diumenge, 5 de març: L'Orquestra Camera Musicae presenta un dels concerts més destacats de la temporada pròpia de la formació al Palau de la Música Catalana, amb l'actuació al costat del pianista Stephen Kovacevich, un dels més importants de la segona meitat del segle XX. Kovacevich, gran especialista en Mozart, interpretarà el Concert per a piano i orquestra número 24, la mateixa obra que té previst presentar amb la Filharmònica de Sant Francesc d'aquí a unes setmanes. El programa es completa -atenció a la coincidència- amb Bruckner (si algú vol fer doblet amb l'OBC, pot estar tranquil: l'orquestra de Tarragona programa la Tercera Simfonia). (Palau de la Música Catalana; 18 hores. Entrada: 30-45 €)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada