Barcelona Clàssica: Els Amics de l'Òpera de Sarrià presenten 'La Sonnambula', de Bellini, en versió concert

dilluns, 8 de febrer de 2016

Els Amics de l'Òpera de Sarrià presenten 'La Sonnambula', de Bellini, en versió concert

Darrerament, els mocadors s'han tornat protagonistes de l'escena operística a Barcelona. D'una òpera com Otello, en la qual l'accessori resulta fatal per a la desgraciada Desdèmona, passem a una altra en què també apareixen mocadors traïdors acusant de falses infidelitats, tot i que, aquesta vegada, amb final més feliç que en l'obra de Verdi. Parlem de La Sonnambula, de Vincenzo Bellini.

Els Amics de l'Òpera de Sarrià presenten aquest títol el dimecres 10 de febrer al Teatre de Sarrià. El projecte s'engloba dins de la temporada d'òpera que impulsa l’AOS (per cert, amb molt èxit de crítica i públic). Més concretament, aquesta Sonnambula s'oferirà en versió concert, ja que forma part del cicle "Òpera exprés", amb el qual l’AOS vol introduir al públic en obres que, per les seves característiques, no es poden representar al Teatre de Sarrià.


Segons expliquen des de l’ AOS, l'objectiu d’ "Òpera exprés" és contribuir a incrementar el públic del gènere líric. En la seva opinió, després d'aquesta primera prova, amb una durada sensiblement menor a la de l'obra completa, és possible que els espectadors "s'animin a fer el pas cap als grans teatres i veure l'òpera en la seva versió íntegra, escenificada i amb orquestra".

Cada espectacle inclòs en "Òpera exprés" és una selecció dels millors fragments de l'òpera escollida, interpretats per veus i acompanyament al piano. Els concerts presenten l'obra en el seu context històric i amb l'explicació d'un narrador, que guia l'espectador en el desenvolupament de la trama.

A La Sonnambula, el repartiment està integrat per les sopranos Minerva Moliner (en el paper d'Amina, la jove protagonista que és el centre de l'embolic) i Vittoria Lai (com a Lisa, la seva rival); la mezzosoprano Anna Tobella (interpretant a Teresa, la protectora d'Amina); el tenor Marc Sala (cantant el paper d’Elvino, estimat per les dues sopranos); i el baix Marc Pujol (com a Conte Rodolfo).

Als atractius d'un format innovador i un "cast" jove i prometedor, cal afegir la qualitat de l'obra, considerada com un dels cims del "bel canto" i una de les millors de la producció del compositor de Norma.
El format d’ "Òpera Express" funciona tan bé que fins i tot la crítica més exigent ha elogiat la qualitat de la primera òpera del cicle: Anna Bolena, de Donizetti. Veurem si La Sonnambula aconsegueix la mateixa acollida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada