Si de vegades, passejant pel Barri Gòtic, ens imaginem com hauria de ser la Barcelona de l’any 1700, ara tenim possibilitat d’apropar-nos una mica més gràcies a la música i a la programació d’El Maldà.
L’espai acull una nova edició del cicle Maldà 1700 (la quarta, ja!).
L’espai acull una nova edició del cicle Maldà 1700 (la quarta, ja!).
La sèrie de concerts reprodueix una fórmula poc habitual a l’actualitat, però que, segons els organitzadors, si era molt popular a la Barcelona del segle XVII: petits concerts de cambra acompanyats de xocolatada.
El cicle integra un total de cinc concerts, tots en diumenge a les 12.30 hores, començant aquest proper 30 d’octubre i acabant el 27 de novembre. El preu per concert és de 14 euros, tot i que, si es fa reserva prèvia, només es paguen 12 euros.
El cicle integra un total de cinc concerts, tots en diumenge a les 12.30 hores, començant aquest proper 30 d’octubre i acabant el 27 de novembre. El preu per concert és de 14 euros, tot i que, si es fa reserva prèvia, només es paguen 12 euros.
- El violoncel com a instrument solista, amb Guillermo Turina i el concert El violonchelo antes de Bach (30 d’octubre).
- El paper de les dones compositores entre els segles XVI i XVIII, amb l’ensemble de música antiga Agatha 16 (6 de novembre).
- Dansa contemporània d’inspiració barroca, amb la formació de dansa, música i poesia Femmes (13 de novembre).
- Els consorts de música anglesa, amb els artistes Lixsania Fernández i Esteban Mazer i el concert A day in 6 strings (20 de novembre).
- La moda dela sonata italiana, amb la formació Diatessaron i el concert Sonate per flauto solo col basso continuo (27 de novembre).
A més a més, els diumenges de novembre el públic podrá gaudir, abans del concert, d’un itinerari guiat pel barri Gòtic, de la mà de Musicològics. El passeig promet apropar-nos a “la realitat musical de la Barcelona del Baró de Maldà”. El preu del paquet complet d'itinerari, xocolatada i concert és de 18 euros i es pot comprar per la web.
D’altra banda, els gestors d’El Maldà i coordinadors del cicle, Els Pirates Teatre, dediquen aquesta edició del Maldà 1700 a l’intèrpret i pedagog Albert Romaní, molt destacat en el camp dels instruments de teclat (piano, clavicèmbal i pianoforte) així com en la direcció coral, activitats que sempre va combinar amb la filologia i la literatura.
Tanquem l’article amb un vídeo del violoncel·lista Guillermo Turina interpretant una peça del programa que tocarà diumenge dia 30: una de les toccatas de Supriani de les quals recentment en parlàvem també a Barcelona Clàssica.
D’altra banda, els gestors d’El Maldà i coordinadors del cicle, Els Pirates Teatre, dediquen aquesta edició del Maldà 1700 a l’intèrpret i pedagog Albert Romaní, molt destacat en el camp dels instruments de teclat (piano, clavicèmbal i pianoforte) així com en la direcció coral, activitats que sempre va combinar amb la filologia i la literatura.
Tanquem l’article amb un vídeo del violoncel·lista Guillermo Turina interpretant una peça del programa que tocarà diumenge dia 30: una de les toccatas de Supriani de les quals recentment en parlàvem també a Barcelona Clàssica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada