Imatge: Palau de la Música |
Arriba la Setmana Santa i, com si de pel·lícules de romans es tractés, la cartellera s’omple de concerts música religiosa. Però de tots els tresors de l’agenda (n’hi ha uns quants), potser el més luxós de tots té lloc aquest dimarts 15 al vespre.
Sir John Eliot Gardiner, al capdavant de les seves formacions Monteverdi Choir i English Baroque Soloists, i amb la participació del Cor Infantil de l’Orfeó Català, ofereix al Palau de la Música la Passió segons Sant Mateu de J.S. Bach.
Les entrades ja estan exhaurides des de fa setmanes, especialment després de l’espectacular interpretació de la Missa en Do Menor de Mozart a L’Auditori el passat gener. Completa l’elenc el tenor Mark Padmore en el paper d’Evangelista. Serà una vetllada històrica, en què, com expliquen des del Palau de la Música, els silencis, el pietisme, els contrastos, el recolliment, la interioritat i sobretot el sentit teatral seran els trets característics.
La Passió segons sant Mateu representa el moment àlgid compositiu de les noves formes d’escriptura musical que es van introduir durant el segle XVII amb la irrupció de l’oratori com a gènere de caràcter religiós. Destinada a la litúrgia del Divendres Sant, l’obra de Bach va ser redescoberta per Mendelssohn el 1829 i ha esdevingut una de les fites musicals en la història de la música occidental. L’Orfeó Català, dirigit per Lluís Millet i Pagès, va oferir la primera audició al Palau de la Música Catalana el 27 de febrer de 1921.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada