Amb la temporada ja llançada a tot drap, comencen les duplicitats a l'agenda. Per exemple, aquest dilluns, el protagonista hauria de ser l'estrena de Le nozze di Figaro al Gran Teatre del Liceu, amb una esperada escenografia del director reusenc Lluís Pasqual.
Doncs bé; el Palau de la Música Catalana acull el mateix dia i gairebé a la mateixa hora l'estrena a Barcelona d'una òpera contemporània, Alba Eterna, composta per Albert Guinovart (i, per cert, fins ara, estrenada només a Reus). Darrere de tanta casualitat només pot haver-hi alguna cosa còsmica.
De tota manera, tampoc no és tan estrany tenir problemes d'agenda en una setmana en què, segons la nostra recopilació, a Barcelona se celebren més de cinquanta concerts de música clàssica i activitats estretament relacionades amb el gènere, com conferències, concerts dirigits a nens i fins projecció de documentals. Aquesta és la nostra selecció setmanal, dia per dia.
Doncs bé; el Palau de la Música Catalana acull el mateix dia i gairebé a la mateixa hora l'estrena a Barcelona d'una òpera contemporània, Alba Eterna, composta per Albert Guinovart (i, per cert, fins ara, estrenada només a Reus). Darrere de tanta casualitat només pot haver-hi alguna cosa còsmica.
De tota manera, tampoc no és tan estrany tenir problemes d'agenda en una setmana en què, segons la nostra recopilació, a Barcelona se celebren més de cinquanta concerts de música clàssica i activitats estretament relacionades amb el gènere, com conferències, concerts dirigits a nens i fins projecció de documentals. Aquesta és la nostra selecció setmanal, dia per dia.
Dimarts, 8 de novembre: Cameron Carpenter va debutar al Palau de la Música la temporada passada al discret cicle dedicat als organistes internacionals. No obstant això, la seva actuació (i el seu aspecte punk, amb cresta inclosa) va sorprendre tant que enguany torna, però amb un desplegament de mitjans molt més gran: es porta el seu propi òrgan, l'acompanyen l'Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau i fins i tot es projecta abans del concert un documental sobre la seva vida. (Palau de la Música Catalana. Documental: 19 h. Concert: 20.30 h. Entrada concert + documental: 22 €)
Dimecres, 9 de novembre: El festival LIFE Victòria afronta una de les setmanes de més activitat d'aquesta edició 2016, amb dos concerts principals (el dilluns 7, amb Carmen Solís i Rubén Fernández Aguirre, i dimecres 9, amb Iain Burnside i els alumnes participants en les masterclasses impartides pel mateix pianista escocès a l'ESMUC). Així mateix, dimecres, Xavier Albertí, director artístic del Teatre Nacional de Catalunya, parlarà dels lieder de Shakespeare. (ESMUC. Conferència Shakespeare: 19h. Concert: 20.30h. Entrada gratuïta).
Dijous, 10 de novembre: Els Amics de l'Òpera de Sarrià estrenen temporada amb Rita, una "comèdia domèstica" de Donizetti mai representada en vida de l'autor, però ara recuperada en nombrosos muntatges contemporanis. Les representacions oficials se celebren el dissabte 12 (20h) i diumenge 13 (18h), amb entrades entre els 12 i els 35 euros. Però, a més, com a novetat, aquest any s'obre al públic l'assaig general de l'obra previst per al dijous 10 a les 20 hores al Teatre de Sarrià. La recaptació de l'entrada, a voluntat dels assistents, es destinarà a projectes benèfics vinculats al barri.
Divendres, dissabte i diumenge, 11-13 de novembre: L'alemany Hartmut Haenchen, que recentment ha estat notícia per haver-se atrevit a acceptar la direcció del Parsifal del Festival de Bayreuth quinze dies abans de l'estrena, per renúncia de l'anterior director, visita Barcelona. Dirigirà l'OBC tot el cap de setmana amb un gran repertori simfònic d'obres de Schumann i Schubert. Els acompanya el jove violoncel·lista Pablo Ferrández, de gran projecció internacional després de ser finalista del famós concurs Txaikovski de Moscou en 2015. (L'Auditori. Entrades: 10-56 €)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada